Shopping shopping shopping

Jag sa ju att jag skulle visa mitt nyaste köp igår men jag bommade det så det kommer idag istället. Fast det är inte längre mitt nyaste köp, det blev lite grejer idag också. Först ut är alltså ett par dojor från Salomonbsom jag hittade på brutal rea häromdagen. Jag testade dem på gårdagens race uppför berget och de funkade grymt bra. Idag kompletterade jag med en ryggsäck också från Salomon och den fick hänga med på dagens cykelexpedition. Också den hittade jag för ett grymt pris. Sist hittade jag grymt snygga träningsunderkläder från Odlo som kommer att passa fint under lite kyligare höstrundor och när skidsäsongen drar igång.

På tal om dagens cykelexpedition så blev det inte mycket med den. Idag var dagen då benen tog slut. Efter att ha cyklat en bit, fått strul med växlarna och tvingats vända, byta cykel och trampa upp igen, dog mina ben. Helt och fullständigt. Det blev en väldigt kort tur upp till ett värdshus ca 8 km från Mayrhofen. Totalt sett med den extra rundan blev det dryga 1,2 mil där det mesta gick rätt uppåt. Det var några flackare partier men där orkade benen inte ens försöka öka farten. Just när vi satt oss för att äta lunch öppnade sig himlen och det bara vräkte ned. Det gav sig någorlunda men det blev en väldigt blöt hemfärd. Vad är det med ”riktiga cyklister” och aversionen mot stänkskydd? Är det så mycket bättre att bli blöt både uppifrån och nedifrån?

I alla fall kunde vi inte låta dagen stanna vid ett halvkasst cykelpass så vi tog bilen bort ett par byar och gick på gymmet igen. Efter en svettig timme kände vi oss klara och begav oss hem för middag. Det här var sista dagen här och imorgon väntar en välförtjänt vilodag! Och hemresa.

20120728-221642.jpg

20120728-221708.jpg

Kommentera

