Om att trotsa smärtan

Vi är inne på, vad jag tror, den värsta smärtdagen. Att åka skidor var helt otänkbart, då använder jag magmusklerna och överkroppen för mycket men cykel tänkte jag borde funka. Därför hyrde vi cyklar här på hotellet (riktiga grejer! Merida har ställt hit sina värstingar som man får hyra för en billig penning) och drog en repa.

I Österrike cyklade jag i spinningbyxor men det var allt annat än bekvämt så jag köpte en cykelstass som var på rea idag innan vi gav oss ut. Vilken skillnad för bakdelen! Det var nästan mysigt att sitta där på sadeln. Repan blev 36 kilometer lång och bestod mest av skogsväg men även ett par riktigt teknikkrävande bitar. Det har ju regnat en del så det var kladdigt och lerigt och det stod ganska klart att vi inte direkt är några mtb-proffs! Men det blir man ju inte på en gång sådär (även om jag skulle vilja det…). Så nu när har jag kläderna är det bara att skaffa hoj också. Meridacykeln var riktigt bra, blev väldigt sugen på en faktiskt. Vi får se hur det utvecklar sig.

Eftermiddagen tillbringades i sängen. Magen sa stopp helt och hållet och jag försökte sova och vila bort smärtan. Jag hoppas verkligen att det vänder till imorgon så jag kan åka lite mer skidor. Det är ju trots allt därför vi åkt till avkroken Torsby.

Visar upp nya stassen!

En reaktion på “Om att trotsa smärtan

Kommentera

