Länkkärlek

Gårdagens lopp känns i kroppen, helt klart! Stel i ryggen framförallt men på det stora hela är jag ganska fräsch. Nu gäller det att orka hålla i och fortsätta bygga formen inför SM och Vasaloppen.

Så här på söndagen tänkte jag ge lite länkkärlek till några av de tränings- och hälsobloggar jag brukar läsa. Jag läser både bloggar av vänner men också sådana jag bara ramlat över av en slump.

Hälsopedagogen skrivs av min karategirl Stephanie och två av hennes vänner. De skriver bland annat om kost, diskuterar hälsofenomen och ger tips på hur man kan förbättra sin hälsa.

SEX TIMMAR (som verkar ha blivit fem?) Här hittar du min gamla kursare CJ som skriver om sina mål och framgångar inom Triathlon som han började med för bara några år sedan. Stora målet nu verkar vara en halv iron man. Det ni!

Spark i baken handlar om träning, kost och välbefinnande och skrivs av en WP-Girl och Geek Girl. Therese heter hon och här hittar ni lite blandad kompott.

Träningsglädje är en av bloggarna jag bara råkade ramla över och nu läser regelbundet. Sara heter hon som skriver.

Är du helt bakom götet? ramlade jag också över av en slump. Här hittar ni två knasiga bröder som har tänkt sig springa mellan Stockholm och Göteborg på sju dagar. När detta ska äga rum är dock oklart…

Jag har uppemot 15 bloggar i min reader så det här var bara ett slumpmässigt axplock. Det kommer kanske fler tips framöver!

6 thoughts on “Länkkärlek

  1. Kul att du ramlade över vårt lilla ställe i cyberrymden!

    Knasiga och knasiga… tjaaa, det är väl vad alla säger! 😀
    Tanken är att vi ska försöka i augusti nästa år (2011). Bara hoppas vi får vara friska och fräscha!

    • Haha, menade ju inte riktigt att vara elak med mitt epitet men jag har för mig att ni sagt det själva någon gång. Det vore roligt att haka på när ni kör. Kanske inte hela vägen men en bit.

  2. Hahaha! Ingen fara, tog inte åt mig och ja, vi har nog sagt det tidigare, om inte annat så tycker ju hela vår omgivning att det är en knäpp idé!

    Absolut att du kan haka. Hoppas som sagt att vi får var hela resten av året så vi kan lägga lite tid på träningen.

Kommentera

