En käftsmäll

Onsdag och karatepass. Av någon anledning så trodde jag att gårdagens exercis inte skulle få några påtagliga effekter idag men tji fick jag. Kände mig bara lite stel imorse men därifrån har det gått neråt. Riktig träningsvärk i framför allt rumpan. Utfallsstegen tog verkligen. Det får bli mer sådan träning tror jag.

Men karaten och käftsmällen var det ja. Efter att ha läst ovanstående och lägg till dålig kosthållning under dagen (jäkla tjat om mat, jag vet) så förstår ni att jag var inte jättepepp på att träna. Men det kan man ju inte låta sig hindras av. Träningen började rätt bra. Det var två från en annan klubb med och körde och det var roligt. Jag märkte ganska snart att jag var bättre än tjejen och gjorde därefter misstaget att underskatta killen. Det resulterade i en käftsmäll och jag reagerade med ilska vilket gjorde att jag tappade fokus gjorde dåliga tekniker. Resten av träningen kände jag mig jättesopig och SM om två veckor känns bara löjligt att vara med i. Om någon vill ställa upp och göra en punktinsats i mental träning är ni varmt välkomna att ringa. Behöver lära mig att behålla fokus.

Tröstade mig med en god Pad Thai till middag.

Kommentera

