Nya releasen av BodyPump testad

Så där två veckor efter att den kom ut lyckades jag hitta tid för att prova nya programmet av BodyPump. Det här ska vi leva med fram till jul tror jag, det verkar som att det är tremånadersintervaller på programmen. Och jag tyckte att det nya programmet var sådär faktiskt. Musiken stämde inte riktigt med rörelserna taktmässigt och det var udda musikval. Några övningar var tyngre i förra programmet; ben, mage och biceps tex, men axelövningarna i det nya är helt hemska. På ett bra sätt alltså. Programmet är riktigt tufft och det svider ordentligt när man närmar sig slutet. Ser fram emot att få riktigt väldefinierade axlar när det närmar sig jul.

Gick också en promenad på löpbandet. Jag skulle kunna säga powerwalk men det vore lögn, fort gick det inte. Jag är livrädd för att dra upp benhinnetrasslet inför SM. Nu är det bara en vecka kvar och jag börjar få lite tävlingsnerver faktiskt. Har inte tävlat sedan 2004 tror jag. Det kliar i fötterna efter att få kliva upp på mattan och ge järnet!

Tog en bild från löpbandet, den blev lite skakig men samtidigt rätt cool, eller vad tycker ni?

2 thoughts on “Nya releasen av BodyPump testad

  1. Cool bild! Vill du träna med Scandsscape på lördag? På grund av avbokningar får vi möjlighet att delta på lördagen med allt som ingår för endast 500 kr. Vill du lägga ut det som ett bloggerbjudande för dina läsare är det ok. Be dem maila mig bara.

    Kram och träna på!

Kommentera

