Wax on, wax off

Yes, sista karatepasset innan tävlingen på lördag avklarat. Vi körde mycket på känsla, att hitta den där lilla men avgörande mentala pusselbiten i teknikerna. Jag kände att jag var mer med på mina ingångar och satte dem bättre. Mycket har att göra med suget i magen jag fick imorse när tävlingspirret bubblade i hela kroppen.

När Stephanie smsade tidigare idag att lottningen låg ute ökade tävlingsviljan ännu mer. Jag har googlat lite på motståndet och hört mig för med de andra tjejerna men jag försöker att inte fokusera så mycket på de andra tjejerna utan kommer att köra min grej. Det har funkat bäst hittills på tävlingar.

Efter träningen upptäckte vi att det var någon som blödde (det var inte jag!) men alla hjälpte till att få bort fläckarna från mattan. Det var lite wax on, wax off när samtliga i klubben kröp runt på mattan och gned med trasor. Ramon stod som Mister Myagi och kikade på med bister min.

Kommentera

