Första passet med Fredrik och Morris

Idag var det min debut som PT för Fredrik och Morris. Båda två hade Tagit sig upp ur sängen för att möta mig kl 7 på gymmet imorse.

Vi började med att mäta och väga så att vi kan se hur stora framsteg båda grabbarna kommer att göra och sedan var det dags för träningen. Under uppvärmningen pratade vi mål och ambition. På lite drygt en timme hann vi med att träna större delen av kroppen och jag måste säga att båda två var riktigt duktiga! Det ska bli skoj att träna med dem framöver och se utvecklingen. Efter passet gjorde de upp om att träffas och powerwalka imorgon bitti. De har också upprättat en öppen träningskalender samt träningstwittrar under hashtaggen #vbx som står för Viktbubblan extreme. Vi är på gång alltså!

Även jag fick mig ett träningspass och kroppen kändes stark och pigg. Kunde väl i ärlighetens namn lagt på lite mer vikter på både marklyft och knäböj men det kändes bra som det var också. Efter jobbet nu på kvällen petade jag in ett pass till och körde axlar och bröst eftersom vi inte hann med det imorse. Passade också på att pusha kollegan Karin lite. Hon var också jätteduktig!

På länken här nedan finns ett taffligt klipp efter morgonens träningspass. Det visar sig med all önskvärd tydlighet att jag inte ska vara kameraman…

Kommentera

