En heldag i hallen

Resulterade i ett individuellt brons och ett lagsilver. Ett ganska typiskt Heidiresultat. Mötte Hana från SM-finalen i första matchen och den här gången ville hon mest. Återkvalade för match om tredje och vann i allra sista sekund på en varning. Det var inte så jag ville vinna men den som gör misstag åker ju ut. Direkt efter var det dags för lagtävlingen och där taktikvann vi första matchen och förlorade finalen för att jag inte tog min match. Inte helt nöjd med det resultatet heller…

Å andra sidan hade jag varit i hallen i över 7 timmar innan jag fick köra första matchen, värmde upp minst fyra gånger för att vi inte fick någon information när klasserna skulle gå och ätit för dåligt av samma anledning. Kärleken var med i hallen och var supporter. Stackarn fick sitta och vänta och vänta och vänta.

Resultatet blev det det blev och jag är lite besviken över min mentala inställning. Jag har inte kunnat få rätt känsla i kroppen och fick inte till rätt mindset. Gick in med siktet på brons istället för guld och då blev det ju så. Måste jobba hårdare mentalt. Nu har jag i alla fall ett nytt mål att jobba mot. I mars är det norska mästerskapen och om jag placerar mig där kommer jag kanske vara aktuell för att träna med norska landslaget. Det känns riktigt spännande. Nu börjar en satsning på det. All other bets are off.

Tack till alla som peppat och skickat kärlek inför tävlingen!

Kommentera

