Öva på känslan

Tillbaka hemma efter en riktigt bra träning! Jag ägnade återigen ett helt pass åt att få till ryck och övergången i en attack och flera gånger kändes det riktigt bra! Det är en så skön känsla när det sitter och kan man öva in den så att man gör samma rörelse varje gång; ja ni fattar vilken fin karate man kan köra då. Testade att blunda ett par gånger när jag körde framför spegeln för att verkligen fokusera på hur musklerna och kroppen rörde sig i varje attack och det är en markant skillnad på upplevelsen då. Man känner precis varje rörelse kroppen gör.

Imorgon ska jag äntligen ta mig till en naprapat för att se om jag kan få rättat till höften. Det gör ont i nästan varenda rörelse och så kan jag ju inte ha det. Men innan det möter jag upp Fredrik, ena halvan av Fredrik och Morris, på gymmet för ett hårt pass styrketräning. Pratade just med Morris och han beskrev ett helt vansinnigt flängande mellan Skåne och Stockholm. Vi kom överens om att lägga upp en plan på söndag. And we will, Morris, we will.

Kommentera

