Summering av Best of the Best

Ja, vad ska jag säga. Något hände, något som aldrig i mitt liv trodde skulle vara möjligt. Jag gick på en dansklass och blev kär. Jag pratar om Bollywood. Fy f-n vad roligt det var! Jag måste se 0m jag kan hitta något ställer att dansa på och pussla in det i schemat, jag måste göra det mer! Jag var förmodligen skitdålig men inte ens i närheten på hur mycket jag suger på typ street dance, disco och andra västerländska danser (jag är dock ganska bra på skandinavisk hoppdans – ni vet när en grupp människor står på dansgolvet med en eller flera händer i luften och hoppar i takt till musiken). Jag hade egentligen tänkt skippa Bollywoodklassen för att jag var tvungen att åka in till stan och prova skidpjäxor innan affären stängde men det är en helt annan historia. Tur för mig att jag stannade! En timmes klass bara flög förbi och jag ville bara dansa mer!

Så var det inte på discoklassen som konventet började med. Det leddes av Blossom Tainton och Kayo. Det var en seg timme men då var jag fortfarande fast bestämd på att köra alla klasser på schemat. Det sket sig dock redan till andra klassen som var aerobics. Ovanpå det var det en dance aerobicsklass. Jag höll ut i 20 min sedan var jag tvungen att hoppa av. Jag höll på att dö av tristess.

Efter det var det dags för BodyCombat. Jag fattade inte riktigt poängen med den typen av träning. Det var en slags kampsportsträning utan att man slår på något eller någon. Fast instruktörerna hade handskar… Weird. Jobbigt, visst, men meningslöst.

Det blev alltså tre timmars träning istället för sex men jag var som sagt tvungen att dra och prova skidpjäxor. All in all var det en trevlig dag, massa folk, vi fick ett par snygga skor från Reebok och det var kul att gå runt på mässan och få massa grejer.

Just ja, vinnaren av Årets Träningsbloggare blev MarathonMia. No surprise there! Grattis! My geekgirl Terese (Spark i baken)  var där och delade ut priset.

Andra observationer jag gjorde var att när Charlotte Perelli klev upp på scen för att marknadsföra sin träningsbokbok hade alla andra gympapjuck på fötterna och hon hade skyhöga stiletter. Det enda som var synd var att det var så mörkt inne i träningslokalen att det var svårt att ta bilder. De som stod på scen var dock väldigt upplysta så de blev svåra att fota av den anledningen. Måste kanske skaffa mig en bättre kamera än mobilen.

Fantastiska bollywoodinstruktören Yesmine Olsson och Björn Lindgren från Fitness Magazine.

Blossom och Kayo lär oss disco.

Charlotte Perelli i superhöga skor.

Andra som skrivit om dagen är:

Karin, Fitness och Hälsa
Malin Söderqvist
Carro på Colorama Tumba
Suzan, Ett dussin pannor
Sandra Börjesson, en av instruktörerna idag
Ella, Äta, träna, kämpa
Åsa
Marie, mera träning

 

2 thoughts on “Summering av Best of the Best

Kommentera

