Vilodag idag -igen

Jag hade ju faktiskt vilodag i lördags som ni minns men jag måste ta en till idag. Dels på grund av jobbet, vi har mycket att göra så det blir sent här ikväll, dels på grund av en liten men ack så noticable liten känning i halsen och örat. De två, combined, brukar vara det absolut säkraste kortet på att jag har en förkylning som väntar på mig. I vanlig ordning hade jag först tänkt blåvägra och låta bli att erkänna halsontets existens men så besinnade jag mig och tänkte att om jag vilar kanske kroppen fixar det lite snabbt själv så att jag inte behöver bli så väldigt förkyld. Kanske det räcker med halsen?

Det är nämligen rätt typiskt om jag blir sjuk nu för jag kände mig i väldigt bra form efter igår och förra gången jag tillät mig att tänka att jag var i bra form var efter att jag fått ordentlig snurr på löpningen i somras. Då hade jag knappt tänkt tanken förrän jag var dålig i två veckor och fick kämpa i över det tredubbla med att komma tillbaka och bli helt frisk. Och jag avskyr verkligen att vara sjuk. Avskyr det. Så jag tänker vila bort det den här gången.

Någon som har bra sjukdomsdödande huskurer att tipsa om?

4 thoughts on “Vilodag idag -igen

  1. Känns bekant det där. Känner mig alltid i väldigt bra form när jag blir förkyld. Ofta har jag haft ett sån’t där riktigt wow-pass. Och så kommer förkylningen som ett brev på posten.. och jag blir förvånad varje gång över att jag inte kände av en kommande förkylning under det senaste träningspasset utan att det tvärtom kändes kanon.

    Hoppas du slipper undan! Har väl inget supertips att bjuda på men har börjat med nässköljning varje kväll sen säg 10 veckor tillbaka och än så länge *peppar, peppar* har jag klarat mig undan. Men om det beror på just nässköljningen är ju svårt att säga..

    • Jag vet många som kör med nässköljning men har inte provat själv. Det känns som man skulle drunkna då, fast det kanske man inte gör 😉

      Lustigt att du också blir förkyld just som du känner dig i bra form. Min sambo känner direkt av i kroppen när han har något på g. Vilan verkar i alla fall ge ett visst resultat.

Kommentera

