Going cold turkey

Idag har jag något att skriva om för jag har varit en tur på gymmet! Jajjemänsan! Tog det dock ganska lugnt och försökte hålla ned pulsen. Det blev rygg med marklyft, kettlebell och assisted chins och så ben med utfallssteg och squats (visst är det ett snuskigt ord!) på balansplatta med medicinboll som vikt. Det stod klart att jag måste träna småmusklerna i benen mer, balansen var inte riktigt så bra som man kanske hade hoppats.

Efter det ägnade jag en stund åt att stretcha ut ordentligt. Jag måste säga att höften faktiskt blivit lite bättre.

Sedan måste jag berätta om en utmaning jag givit mig själv. Jag ska ha en vit månad. Från godis. Jag har ätit godis nästan varje dag den senaste tiden så nu går jag cold turkey. 18:e december är målet och då ska jag ge mig själv en present. Vad vet jag inte riktigt men det blir något fint och tills dess är det närmaste jag kommer choklad proteinshaken efter träningen. Inte i närheten lika gott…

Kommentera

