Besök hos naprapaten

Som rubriken antyder har jag tittat förbi hos Göran på Stockholmsnaprapaten idag. Han masserade, rätade ut och hjälpte mig att stretcha. Har mycket mindre problem med höften sedan förra behandlingen och förhoppningsvis blir det ännu bättre efter idag!

Eftersom man inte får träna efter en behandling blir det vilodag idag och för ovanlighetens skull jobbade jag hemma. Det är ibland otroligt skönt att bara ha tystnad omkring sig och kunna fokusera till 100 % på en uppgift i taget. Kände verkligen att huvudet behövde vila lite. För att elda (!) på effektiviteten tände jag en brasa i kakelugnen och satt och hade ett trevligt sprakande som bakgrundsljud. Måste göra det här oftare. Det är avgjort bra för hälsan. Helt bombsäker på det. Nu väntar snart helg, bara några uppgifter kvar på todolistan. För mig blir det som tidigare nämnts en tretimmars imorgon och träningsbloggsträff på söndag. Massa skön träning alltså.

Vad ska ni göra?

Kommentera

