Säsongspremiär på skidorna!

Så blev det äntligen premiär i spåret för mig och Kärleken på Jarlabanke golfbana. De har riktigt bra spår med Stockholmsmått mätt. Och framför allt skejtspår utan idioter som tror att det är preppade gångbanor.

Premiären gick över förväntan faktiskt. Första varvet var det lite bambi-känsla men tekniken kom ganska fort och på sista varvet kunde jag gasa på riktigt ordentligt. Jag känner mig också i ganska bra form trots att det inte blivit så mycket konditionsträning det senaste halvåret på grund av trasslande höft och benhinnor. Har dock en hel del kvar på stakningen om jag vill göra HalvVasan någorlunda elegant. SkejtVasan tror jag kommer bli rätt fin faktiskt.

Ska ut en tur imorgon också. Kan inte göra annat när spåren är så fina och vintern så opålitlig. Hänger ni på?

Förresten, följ Miranda på hennes färd mot distansrekord och för att vinna över Alex i en 12h-löpningstävling. De ska samla så många kilometrar som möjligt under 12 timmar och den med flest, ja, vinner. Galen utmaning, avundsjuk Heidi. Skulle också vilja kunna springa så mycket. Kanske man ska köra en likadan grej på skidor?

2 thoughts on “Säsongspremiär på skidorna!

  1. Blir lite ångerfull att jag själv inte utnyttjat skidspåren.. tror att jag fallit in i nån slags känsla att de alltid kommer vara där. Börjar ta snön för givet.. farligt.

Kommentera

