En bra dag

Igår hade jag en fåfäng ambition om att kliva upp och gå till gymmet innan jobbet. Egentligen inget konstigt med det men jag gick och lade mig för sent så när klockan ringde arla imorse skulle jag bara blunda lite och vaknade igen en halvtimme senare. Då var det för kort om tid för att hinna med ett meningsfullt pass så istället fick jag ta det nu på kvällen.

Men innan det stannade jag till på Bubblanbabbel (ett gäng som gillar webb, teknik, sociala medier etc.) för att fira vintersolståndet och att vi nu går mot ljusare tider. När jag var där fick jag så mycket pepp att jag nästan rodnade. Tack Per! Jag stötte också på ena halvan av Fredrik och Morris och det ser ut som vi kanske kan få till en omstart efter jul! Åtminstone på ena halvan, jobbar på den andra. (I’m comig to get you Morris!)

Sedan bar det äntligen av till gymmet. Det blev rätt sent men jag körde i alla fall min planerade 60-minutare på crosstrainern. Passet gick bra, tiden gick fort och jag kände mig rätt ok i kroppen. Lite hungrig bara. Efteråt strechade jag ut ordentligt. Göran tror att han kommit på varför höften är så knasig. Min vänstra hamstringsmuskel är för spänd och för stark jämfört med framsida lår. Jag ska testa att korrigera och så får vi se om det blir några resultat.

Knäppte en cool bild i omklädningsrummet efteråt. I am
super woman!

Kommentera

