Positionsförflyttning

Började dagen sådär okristligt tidigt vid femsnåret. Då var det bara att masa sig ur den otroligt sköna sängen, kisa mot spegeln och hoppas att man satte mascaraborsten på något så när rätt plats i ansiktet, packa ned tandborsten och kånka ner allt till den väntande taxin.

Efter det lade vi, Kärleken och jag, vårt reseöde i SJs händer för en liten stund. Ni vet, det kan vara riskabelt – särskilt under vinterårstiden. Allt gick dock över förväntan och vi ankom Västerås på minuten på utsatt tid. Därefter var det bara att hoppa in i mina pärons bil och påbörja transporten upp till fjällen. Vi hade ganska mycket packning (ingen i min familj reser någonsin lätt och vi hade i alla fall nio par skidor på fyra personer) så det var trångt i bilen. Mest plats hade faktiskt hunden, han tronade fint i bakluckan med oceaner av utrymme. Själv satt man inklämd bakom farsan med väskor, filtar, jackor och dator. Jag gjorde ett fåfängt försök till att jobba men det gick inte, jag fick inte plats att skriva med armarna. Betade av några jobbmöten i alla fall. Telefonmöte is the shit!

Efter dryga fem timmar i bil kom vi så fram till Idre, vårt vinterparadis. Vi firar alltid nyår här och det var riktigt skönt att komma fram. Sprang genast upp på loftet för att ta en bild av solnedgången för er skull. Nu sitter jag och bloggar istället för att jobba. Har ju lite att göra eftersom nästan ingenting blev gjort idag under dagen. Och jag är så trött! Men jag vill kunna vara ledig och fokusera på träning under helgen här så det är lika bra att få det gjort ikväll.

Hej vad långt det blev. Hoppas ni har orkat att läsa ända hit ned! Imorgon blir det nog någon slags summering av året och lite blickar framåt. Jag har hört att det är populärt såhär års.

Kram på er!

Nedan en bild på min arbetsplats i bilen och på solnedgången.

Kommentera

