Med Gitta i attacksnö

Det var kanske inte riktigt i det här vädret jag tänkte att
Gitta skulle få sin första längdskidupplevelse. Vi åkte till
Hellasgården för att ta de första frånskjuten men det var bara
total misär. Spåren var knappt spår, omklädningsrummen ville de ha
60 pix för och överallt satt det arga lappar från personalen om vad
man fick och inte fick göra. Nevertheless, ut och åka skulle vi.
Hade inte mer än lagt ned skidorna innan jag insåg att jag hade fel
valla. Gled inte framåt en meter. Det fastnade massa snö i
fästvallan och när det var som värst fick jag stanna var tredje
meter och skrapa av. Gitta hade lite bättre valla för snöstormen
och skidade på som hon aldrig gjort annat! Jag spår en ljus
skidframtid där! Mhm.

One thought on “Med Gitta i attacksnö

  1. Ping: Ska man låta sig hindras? | Dåligt samvete

Kommentera

