Morgonpasset med PT

Eftersom jag ”värvat” min kollega Joanna till SATS fick vi en PT-timme tillsammans och idag var det dags att casha in. Arla morgon träffade vi en pigg Åsa för att få våra muskler varma.

Vi började med chins, min absolut svagaste gren. Det är lååångt kvar till att jag kan göra en med min egen kroppsvikt. Vi fortsatte med bänkpress och Åsa lassade på lite tyngre vikter än jag är van vid och vi fick tydligt se att min vänsterbröstmuskel är väldigt mycket svagare än min högra. Det var löjligt faktiskt. Nu vet jag varför det är så mycket svårare att slå med vänstern. Hela den sidan är mycket svagare än höger. På åtgärdslistan det också.

Jag ska inte tråka ut er med allt vi körde men Åsa visade oss några olika övningar och några nya med kettlebellsen. Jag börjar bli allt mer förtjust i dem för att man tränar massa muskelgrupper samtidigt. Det var ett skönt pass och jag blev lite sugen på att skaffa mig en PT för att se vilka resultat man skulle kunna uppnå. Det är alltid bra med någon som eldar på och lägger tyngre vikter på stången. Det tål att tänkas på i alla fall.

3 thoughts on “Morgonpasset med PT

  1. Är det bara på ditt SATS som man får en fri PT-timme om man värvar? Eller gäller det alla?
    – Tänkte tjata på Fredrik om att göra slag i saken och bli SATS:are, så man kan polar-träna. 🙂

      • I knew it! Frågade tidigare och då sa dom att de inte hade något värvningserbjudande. Trodde att de lurades när jag läste här.
        Coolcool! Ses på SATS då!

Kommentera

