På resande fot

För tillfället skakar jag fram genom Dalarna. Jag är på väg till Mora för att hänga med skidcoachen Mattias Svahn på skidläger i helgen. Kärleken åkte redan i onsdags, lägret började igår, men jag har haft häcken full på jobbet så jag åker idag. Jag har egentligen inte tid, borde ha suttit och jobbat hela helgen men det tog emot alldeles för mycket. Jag kan jobba mellan träningspassen istället. Dessutom ska Melker Andersson laga maten och det vill jag inte missa. Alternativet hade ju varit ostmackor till middag om jag stannat hemma, jag är ju måttligt förtjust i matlagning…

Jag har lyxat till det med en förstaklassbiljett och det är enormt skönt. Det är tystare, jag har eluttag (jobbar undan lite) och stolarna är stora och bekväma. Funderar på om jag inte ska köra på första klass jämt nu när jag åker tåg så sällan. Är iofs en sjuk snåljåp i vanliga fall. Den här gången köpte jag resan för uppsamlade bonuspoäng så då var det ett rätt enkelt beslut.

I alla fall, ser fram emot att få åka lite skidor, hänga med sköna människor och kanske lyckas övertala Melker att laga maten till Kärlekens och mitt bröllop.

Vad har ni för helgplaner? Några skojiga träningspass inplanerade?

5 thoughts on “På resande fot

  1. Det är ju eluttag på alla platser om man åker x2000, oavsett vagn. Stolarna är ju sköna ändå tycker jag. Men i förstaklass får man ju tidning och kaffe om man gillar sånt. 🙂

  2. Ping: Vasaloppsläger – top of the line! | Dåligt samvete

Kommentera

