Vasaloppsläger – top of the line!

Ni skulle ha varit här! Fy 17 vilket läger det här är!

Inte nog med att vi åker massor av skidor i bra spår, det är kändistätt och fantastiskt god mat. Beats ostmacka BIG TIME!

Var ska jag börja? Efter en härlig frukost drog vi ut i spåren för att köra träning i grupp. Det var sjukt kallt igår fick jag veta och termometern visade under kyligt idag också så jag tog inga chanser och tejpade ansiktet som proffsen gör. Fast inte på det där snygga sättet med speciell luddigt tejp utan med Leukoplast – lösningen på allt – så att man såg ut som man nyss släpts ut från sjukhuset. Det var faktiskt en kille igår som förfrös fingrarna så till den grad att han hade enorma blåsor till fingrar. Ni känner ju mig, jag gillar att visa bilder på blåsor så självklart hittar ni dem på bild längre ner här. De här blåsorna är dock bland de mest brutala jag nånsin sett so ye are hereby warned.

I alla fall har vi ägnat dagen åt skidlektioner i grupp och individuellt. Det är fenomenalt att få åka för duktiga instruktörer som kan ge konkreta tips på vad man ska förändra.

Kändisar vimlar det av och de är numera skidinstruktörer. Två av de mer namnkunniga är OS-medaljören Thobias Fredriksson och sprintlandslagskillen Mathias Danielsson. Självklart är vår skidcoach tillika SVT-experten Mattias Svahn också med och instruerar. Maten står ju, som tidigare nämnts, Melker Andersson för och Rickard Olsson var med på skypelänk och körde en Vem vet mest-variant. Han skulle varit med live men det lilla projektet Melodifestivalen kom emellan.

Även media har hittat hit och ni kan se undertecknad i Outside Magazine i ett reportage. Chefredaktören Glenn Matsing är med på lägret. Jag demonstrerar skidövningar men ni får vänta till november, då först kommer reportaget.

Imorgon ska vi åka motsvarande TjejVasan eller KortVasan. Vi blir bussade upp till Oxberg och förväntas ta oss därifrån på skidor in till Mora. 3 mil närmare bestämt. Puh. Så långt har jag aldrig åkt på klassiskt så vi får väl se hur det ska gå.

Jag har inte hunnit fota så mycket idag. Telefonen har mest legat på rummet eftersom den inte tål kyla så bra…

4 thoughts on “Vasaloppsläger – top of the line!

  1. Ping: Ge dig själv en träningsboost! | Dåligt samvete

Kommentera

