Söndagsstrosande

De förbenade bacillerna har inte gett med sig och det allmänna hälsotillståndet kan väl beskrivas som halvbra. Jag vacklar på gränsen mellan att bryta ut i tokförkylning eller att komma undan med förskräckelsen. Jag hoppas givetvis på det senare.

Det har dock sina positiva sidor att inte kunna ägna helgerna åt massa timmar träning. Jag har hunnit med saker jag aldrig gör annars. Både igår och idag har jag träffat vänner för promenader och suttit på fik och pratat om allt mellan himmel och jord. Har också hunnit med att träffa svärsläkten (kan man säga så?), alltså Kärlekens släkt. Föräldrar, faster med man och syster med man och barn.

Idag träffade jag en ordentligt förkyld löparbästis, Marie, för en promenad. Med fanns också Anna, en kompis till Marie. Vi hade det supertrevligt, promenerade på Norr Mälarstrand och en bit ut på isen (!) och satt länge och fikade. Otroligt skön dag!

För morgondagen hoppas jag på att kroppen pallar ett pass karate. Det känns som om det var evigheter sedan och det kliar i kroppen.

Vad har ni gjort i helgen?

2 thoughts on “Söndagsstrosande

Kommentera

