Mördande före

Vilken dag det har varit här uppe i Vemdalen idag! Solen har lyst, himlen har varit helt klarblå och föret har helt och hållet mördande. Trots att det var nypreppat gjorde all snö som kom igår och i natt att det var löst i spåren. Att åka skejt var inte att tänka på, skejtbädden var lika mjuk som smörpaketet på en lunchbuffé och i spåren var det absolut noll glid. Jag har aldrig kämpat så hårt för att åka en så kort sträcka. På 2,5 timmar kom jag bara ca 15 km. Jag fick STAKA i nedförsbackarna! Puderspår!

Med förkylningen nyligen ur kroppen måste jag varit uppe i absolut maxpuls ett par gånger. Det var brutalt! Därför blir det bara ett pass idag. Kroppen pallar verkligen inte mer! Förhoppningsvis kommer de att preppa i natt så att snön kan sjunka ihop på plats.

Men jag ska inte klaga. Det har varit en otrolig dag att vara utomhus och jag är väldigt glad att jag har förmånen att kunna vara ute när det är så här vackert!

One thought on “Mördande före

  1. Ping: Vilken dag! Vilken skidåkning! | Dåligt samvete

Kommentera

