Helvetes jävla skit!

Rubriken kunde ha varit ”Helvete vilken fantastisk träning!”. För det var det. Jag var inne i ett otroligt flow, kroppen svarade, satte de flesta av mina tekniker, hade en otrolig känsla och driv i kroppen och det var verkligen så skönt att känna att jag inte tappat så mycket efter förkylningar och virus hit och dit. Så skulle jag avsluta träningen med en sista ingång och satsade allt på en spark mot huvudet. I det jag sätter den känner jag att benet jag står på inte vrider sig åt samma håll som resten av kroppen och knäskålen hoppar ur led. Tror jag. Det är i alla fall best case scenario. Worst case – korsbandet åt skogen igen. Och to make matters worse, den här gången var det andra knät så nu står jag här med två pajade knän.

Det hugger till precis under knäskålen när jag rätar ut benet så jag hoppas lite på att det bara var en liten urspårning men jag blir så frustrerad. Här satsar man, prioriterar bort vänner och Kärleken för idrotten och så får man bara det här. Jag kunde ju givetvis inte gå hem från dojon även om det inte är långt så jag tog en taxi. Tårarna rann hela vägen hem och när jag kom hem var jag tvungen att sätta mig ned på hallgolvet och bara storböla. Det är störtlöjligt men det känns som jag är i stor sorg. Är det över nu? Blir det inget mer? Kan jag repa mig från det här en gång till? (Kort amnes: har haft massa trassel med knäna förut, trasiga ledband, knäskålar ur led och genomgått både titthålsoperation och fått ett nytt korsband.)

Det känns som livet är slut. Eller som att jag blivit brutalt dumpad. Jag ska rycka upp mig men inte idag. Imorgon kanske.

14 thoughts on “Helvetes jävla skit!

  1. Oh no! Vad tråkigt att läsa! Hoppas det inte är så trasigt som du befarar. Har du fått något läkarutlåtande än?

    Skickar pepp och vet att din fighting spirit kommer ta dig genom det oavsett vad som händer.

    Kram!

  2. Nej, nej, nej. Stackars, stackars, stackars!
    Hoppas att det inte är så illa som det ser ut.
    Vet att det kan kännas sjukt hopplöst.

    Kramar och stöd finns här. Säg till om du behöver rehab pepp och träningssällskap.

    / Gitta

  3. Fi fan vad tråkigt! Hoppas verkligen att det inte är så allvarligt som det låter! Det må inte kännas så nu, men av vad jag sett så är du en av de starka och kommer resa dig igen. Kram på dig

  4. Men nej! Evilness. Jag håller alla tummar jag kan för att det är best case scenario du står inför. Och vilket stöd du har! Men nu kan jag inte skriva mer, för då är det svårt att hålla tummarna…

  5. Ping: Gissa vem som är tillbaka på karatemattan! | Dåligt samvete

  6. Ping: Uppdatering och fallerande självdiagnostisering | Dåligt samvete

Kommentera

