Privat sjukvård FTW!!!

Alla som är motståndare av privata sjukvårdsförsäkringar har aldrig suttit länge i vårdköer eller varit skadade någon gång. De har säkert suttit på akuten i fem timmar för en flisa i armen vid ett tillfälle -83 och tyckte att det var helt ok.

För en annan som vid ett antal tillfällen tragglat köer och olika landsting är det här fantastiskt. Idag fick jag en tid för magnetröntgen och hamnar på en privat klinik på Blaiseholmen. Executive health heter den och jag får ett otroligt trevligt bemötande. Jag får te serverat på en liten bricka med söta gelehjärtan till (take that Landstinget!) och en dam frågar mig vänligt om jag är en sådan där idrottsflicka.

Nu hoppas vi på att de tar fina bilder av knät här också!

Kommentera

