Alternativ träning

Idag har jag inte ägnat mig åt traditionell träning men jag tror likväl att man förbrukar energi likt ett intervallpass. Man blir nästan lika svettig i alla fall. Idag var stora jeansköpardagen.

Ni vet hur det är; man har ett par, man älskar dem, vårdar ömt, lappar och lagar tills det en dag är dags att stänga av den konstgjorda andningen och till slut köpa ett par nya. Oh, the agony. Inte bara måste man komma över sorgen av de gamla man måste också lägga tid och energi på att hitta ett par nya som man ändå vet att de aldrig kommer sitta lika bra. Och man provar. Och provar. Och expediter springer mellan hytten och jeanshyllan medan högen av förkastade par växer på golvet. Svetten flödar, pulsen stiger, självförtroendet går i botten – ”Finns det inga jeans som passar? Varför är det så svårt att göra jeans för folk och inte provdockor?”. Och till sist kommer expediten, när både du och hen egentligen har gett upp, med det sista paret från längst in på lagret, och de passar! Lyckan är total och du skiter i att de var dyrare än ett par nya kolfiberstavar, hivar fram kortet och går hem, helt slut.

Det är ett träningspass det! (nu gick det betydligt smidigare för mig idag. Var bara och provade i tre affärer och svettades knappt men ovanstående har jag varit med om massvis av gånger. Och jag var faktiskt helt slut när jag kom hem…)

Kommentera

