#NoCandy2011 och muffin top

Igår var det ju första mars och det betyder att vi gått igenom två månader utan att äta godis. Hittills har jag faktiskt inte ätit en enda regelrätt godisbit men det har ju blivit en del annat. Det är ju inte optimalt men jag är ändå nöjd över att jag faktiskt slutat med godis i alla fall.

För de andra verkar det gå minst lika bra om inte bättre. Paula kör med en 21-dagars modell just nu för att komma in i nya rutiner och Maria förbereder sig mentalt inför påsk. Nu är det bara 10 månader kvar av utmaningen!

För övrigt, där jag hittade bilden nedan stötte jag också på uttrycket Muffin Top. Det är den där lilla kudden på magen som skjuter ut över byxlinningen. Det var lite gulligt tycker jag, eller hur? Själv har jag alltid kallat det fjortisbulor eftersom fjortisar (oavsett faktisk ålder) är de som aldrig har vett att täcka dem med kläder.

2 thoughts on “#NoCandy2011 och muffin top

  1. Heidi! Var grymt nöjd över att du inte har ätit godis. Det är ju skiiiiiitbra!! Ditt nästa mål kanske får vara att inte äta kakor och bullar? 🙂

Kommentera

