Therese Johag! Saknar ord!

Jag har inte varit hemma under dagen så jag fick inte sett loppet. Jag gick lugnt omkring och antog att Marit Björgen skulle ta hem det men så kollar jag norska tidningar på mobilen och förstår att THERESE JOHAUG tar guldet! Vilken kvinna hon är! Inte ens en individuell världscupseger (även om hon var ganska nära under Tour de Ski och hon har ju ett guld från staffetten) och så vinner hon 3-milen i VM. Jag saknar nästan ord och nöjer mig med att lägga upp klippet när hon går i mål. Jag ser det igen och igen – nästan tårögd. En stor dag för Therese! En stolt dag för en norrman i exil. Fyra norskor bland de sex bästa!

http://svt.se/embededflash/2348581/play.swf

(Får fnatt av SVT:s kassa inbäddningsfunktion, blir bara en länk)

Bild lånad från vg.no

One thought on “Therese Johag! Saknar ord!

Kommentera

