Hårkonst och armhävningar

Kvällen inleddes med ett mingel min fabulösa frisör Mia anordnade. Hon är mer än en frisör faktiskt. Hennes uppsättningar är mer konst än bara lite krulledutter på huvudet. Kika på bilderna nedan så ser ni. Kolla in västen av hår! Kanske inte så wearable sådär till dagligdags men cool!

Jag var ståndaktig minglet igenom och höll mig borta från champagnen för efteråt smet jag ned till gymmet för att pumpa lite. Det blev ju inget igår. Jag körde några rehabövningar fast bara lätt, lätt. Jag har känt av knäna ganska mycket den senaste veckan så jag vill inte överanstränga mig. Utöver det fick armar, bröst och mage pisk. Armar körde jag triceps och så en slagövning. Alltså jag sätter en reglerbar ställning till brösthöjd ungefär och så liksom ”slår” jag rätt ut i luften och drar vikter samtidigt. Glasklart? Jag fixar en bild till nästa gång. Det är svårt att förklara. I alla fall vill jag försöka bygga bort lite av ojämnheten mellan vänster och höger. Sedan blev det armhävningar av olika slag. Det var vansinnigt länge sedan och nu orkar jag inte längre göra dem på fötter. Det är ett jäkla scheiss som jag måste åtgärda. Avslutade med olika varianter av situps och plankan. Skönt att ta i lite!

Idag var jag också rejält sugen på en löptur i det fina vädret. Men det går ju inte. Jag hoppas jag kan få komma ut och jogga lite lätt snart. Det kliar i fingrarna för att prova min nya Garmin.

Kommentera

