Vägen tillbaka?

Jag funderar mycket på vägen tillbaka just nu. Tillbaka till karaten. Vill jag dit? Vill jag testa knäna en gång till? Är det värt det?

Jag vet inte. Just nu vill jag mest åka skidor för att det är roligt och helt utan press. Och man får vara ute. Karate är ju ofrånkomligt en innesport. Samtidigt gnager det ju lite att liksom ”ge upp”. När jag har varit borta från karaten ett tag så börjar jag ju skuggboxas med spegeln. Och det måste ju betyda något, eller? Visst vill jag tillbaka?

4 thoughts on “Vägen tillbaka?

    • Det är ju ett alternativ. Jag har övervägt det faktiskt men det känns inte riktigt rätt. Det är ju sparkarna som gör det liksom. Kör du boxning?

      • Kör thaiboxning, men körde faktiskt karate som yngre. Hade jag inte kunnat köra thaiboxning hade jag definitivt börjat med vanlig boxning för det är grymt kul med den biten.

        Du kommer ha problem med bra hållning och lätta fötter fråm karaten och med tiden kommer du ska vara mer aplik och mycket mer överflyttade av axlar/tyngden i kroppen. Din överkropp kommer växa markant också 🙂

        Thaiboxningen har ju armbågar och knän så boxningsteknikerna skiljer sig åt, men det är riktigt jäkla kul med just boxningen! Sedan är det mycket svårare än vad man tror.

        Om du vill ha träningsmotivation så tänk Rocky i Ryssland när han ska slåss med Dolph! 😀

Kommentera

