Boxning med Åsa Sandell ikväll!

15:45 – Bagagebandet, Arlanda.
Tittar på bandet som går runt, runt. Känner mig seg och lite tjock efter helgens megaindulgence. Tittar på klockan. Tänk om man skulle hinna till träningen kl 17.

15:55 – Väskan kommer, lubbar mot Arlanda Express
Hinner med tåget. Har bestämt mig. Ikväll är kvällen jag skiter i mina kassa knän och ska slåss igen.

16:40 – Landar innanför dörren
Var är mina träningskläder? Leta, leta, leta. Hungrig? Konstigt. Just ja, inte ätit mer än en smoothie till lunch och ett äpple. Vad går snabbt? Letar fram en gammal bar jag brukar ha som nödproviant i vätskebältet. Den duger. Transport medelst jogg och samtidigt inmundigande av bar ned till Narva Boxningsklubb. Tur att det är nära!

16:59 – Kliver in på Narva
Möts av glada ansikten och ett stort välkommen. Känns väldigt bra. Per har tjatat väldigt länge på att jag ska komma dit, (han är gift med Åsa Sandell, legenden) och jag skulle ha kommit mycket tidigare om det inte vore för de här jäkla knäna jag utrustats med.

17:00 – Let the boxing begin
Åsa hjälper mig med mina lindor, sådana har vi inte i karaten, och jag hoppar upp i ringen för min första riktiga boxningsträning ever. Boxpassen på gymmet är ju inte riktigt samma sak… Nu kanske man inte är helt rookie ändå eftersom karaten bygger lite på samma principer. Man använder kroppen för att vrida ut slagen och även om jag är ovan vid att ha guarden uppe (i vägen) i ansiktet går det rätt bra. Glad över att bara få slåss lite igen dansar jag runt och punchar lyckligt mot mitsarna.

Träningen gick bra, orkade mycket mer än jag trodde efter en och en halv månads rehab, och knäna kändes bra under träningen. Det var bara vid ett tillfälle under sparringen mot Åsa som jag kände hur korsbandsknät försvann iväg lätt utom kontroll. Så här efter träningen är det sen-knät som gör ont. Det är mycket märkligt det här. Ena benet blir bättre av träning, det andra bättre av vila. Hur ska man lösa det? Jag kan ju liksom inte träna bara det ena!

Nedan en bild på en riktigt svettig Heidi (det var ju så varmt i lokalen) och en till synes oberörd Åsa. Sjukt nöjd med att ha tränat idag! Andra som var med och tränade var ena halvan av Fredrik och Morris, Fredrik och en annan bubbelkompis Joakim Nyström.

20110403-214349.jpg

Kommentera

