Helt schlutt à la Hellner

Dagens träningspass var en viljornas kamp; min kropp mot mitt huvud. Och vilken fight det blev!

Först chickenrace med mjölksyra. Hur många reps pallade jag att göra fast benen sved av mjölksyra? Och klarade jag att köra lite tyngre? Jo, jo. Huvudet slog kroppen på fingrarna, ledning 1-0. Pallade tyngre än förut och rehabträningen är inte längre bara rehab utan regelrätt styrketräning. På en timme körde jag igenom hela underkroppen och var rätt mör faktiskt.

Nästa rond: 60 min crosstrainer. Klev upp på pedalerna. Benen skakade och protesterade. Nä, nä sa huvudet. Nu kör vi. Sagt och gjort, intervaller på crosstrainer 60 min check! Men det krävdes en enorm viljeansträngning för att nå dit. Första riktigt svåra battlen kom efter 25 min. Då var jag sopslut, hungrig och riktigt trött. Bestämde att jag skulle få en liten paus efter 30. Kämpade mig dit och övervägde allvarligt att ge mig. Men jag hade bestämt mig och klev på igen trots att benen skrek. En riktig dipp vid 45 men då tänkte jag på dem som i Biggest looser kunde springa ett marathon – kan de springa 42 km, kan jag härda ut i 15 min på crosstrainern. Vilja vs kroppen 2-0!

Jäkligt nöjd med mig själv! Benen bara skakade när jag satt i omklädningsrummet och jag föreställer mig att det är typ så Heller känner sig när han ligger platt vidmållinjen.

20110404-211920.jpg

2 thoughts on “Helt schlutt à la Hellner

Kommentera

