Återskapandet av Joe and the Juice Energy Shake

När jag kom hem efter träningen var jag lite hungrig så jag gav mig på att försöka efterlikna Joe and the Juice Energy Shake som jag drack i helgen i Köpenhamn. Jag fick improvisera lite och resultatet blev inte helt olikt originalet men inte lika söt. Jag misstänker att de inte använder lättmjölk till sina… Jag funderar på om de använder en tjockare mjölk eller soyamjölk eller liknande. Någon som vet om soyamjölk är sötare än vanlig?

I alla fall, här är mitt Energy Shake-recept som räcker till två ordentliga smoothies:
Ett par nävar frysta hallon (blir säkert bättre med färska med det hade jag inga)
Ett par isbitar
En banan
Några deciliter lättmjölk efter önskad konsistens

Mixa, mixa, mixa. Konsistensen ska vara rätt tjock, lite milkshake-aktig. Leta fram ett skojigt sugrör (gör hela grejen). Klart!

Njut!

20110405-222325.jpg

2 thoughts on “Återskapandet av Joe and the Juice Energy Shake

Kommentera

