Heidi testar: SATS Stadshagen

Together with löparbästisen Marie tog jag mig an ännu en SATS-anläggning. Stadshagen bredvid min gamla skola IHM Business School stod på tur och vi gick dit utan en egentlig plan. Lite allmän träning typ. Hann med några ryggövningar innan vi upptäckte att det fanns platser kvar på ett advanced yogapass 75 minuter. Vi backar för ingen utmaning och hämtade ut våra passbiljetter.

Och igen, yoga är inte min grej. Började skruva på mig redan efter 20 minuter och roade mig med att se hur hög puls man kan komma upp i. 110 var det högsta jag registrerade. Dessutom fick jag rätt ont i huvudet efter alldeles för lång tid med huvudet upp och ner.

Annars är SATS Stadshagen en ganska fin men opersonlig anläggning. Det fanns gott om maskiner och vikter. Marie tyckte att det var för få löpband.

Klassen var säkert jättebra om man gillar yoga. Instruktören var bra och tydlig även för sådana som mig.

Totalt betyg: 7

Vår fotografering avbröts för att vi inte hade tillstånd så det får bli en bild på mitt efter-träning-snack som jag köpte i repan. Bra utbud!

20110405-220704.jpg

Kommentera

