Fredagskvällen: tågkaos och speedträning

Enligt planen skulle jag vinka av Kärleken på stationen för avfärd till Mora och skidåkning, sedan gå till gymmet och köra ben och mage och så ta en lugn fredagskväll i soffan. Och jag gjorde ju visserligen det också men inte riktigt i de proportionerna jag tänkt mig från början.

Som ni säkert redan vet blåste det lite igår och en liten stolpe ramlade ner över spåren vid Karlberg utanför Stockholms central och kapade effektivt av fem spår i norrgående riktning. Fem spår är nästan lika med alla spår så kaoset var totalt på centralen. Jag väntade med Kärleken i tre timmar innan han kom iväg (och då med ett tåg som bara gick till Uppsala. Därefter fick han byta tåg och byta till buss några gånger innan han kom till Mora). Han sa några gånger att jag fick gå hem men jag är en så snäll sambo att jag väntade med honom.

När Kärleken väl parkerat sig på ett tåg velade jag lite fram och tillbaka med mig själv om jag skulle träna eller inte. Klockan var nu 8 en fredagskväll, skulle jag cut myself som slack och vegetera i soffan istället? Nej, tokheller! Eftersom det var vilodag i torsdags var det bara att gå ner till gymmet och jag hade precis värmt upp när de ropar i högtalarna att ”nu stänger vi snart, välkomna igen imorgon!” Tack för den liksom. I raketfart körde jag tre övningar för benen med fokus på mjölksyra snarare än teknik. Ändå nöjd med mitt korta men intensiva pass (kolla bilden nedan och den fina rosa färgen jag fick i ansiktet!) gick jag hem och kraschade i soffan med en kinesisk film. SÅ BRA! Och så skönt att se något annat för en gångs skull. Otroligt vackert foto och duktiga skådespelare. Flying daggers hette den.

20110409-110937.jpg

20110409-110954.jpg

Kommentera

