Fighting och mjölksyra

Eftersom det bara blev några enkla rehabövningar igår här hemma var jag grymt sugen på att träna slut varenda muskel idag på gymmet. Nu blev det inte riktigt så men delar av kroppen fick ordentlig mjölksyra.

Löparbästis Marie och jag smet ner på SATS Regeringsgatan för ett boxpass (om man inte får slåss på riktigt får man göra det på kuddar!) men det blev inte riktigt det vi förväntade oss. Instruktören var sådär överpeppad på sig själv och skulle liksom motivera oss så in i Norden att det blev för mycket och han hade valt så tråkig musik med för lågt tempo så det blev ingen fart riktigt. Ovanpå det var mitsarna och handskarna rejält slitna och trasiga. Lukten ska vi inte ens prata om. Det var faktiskt riktigt äckligt.

Eftersom vi båda kände att boxpasset inte riktigt var nog blev det ben efteråt. Jag måste ju köra rehab och Marie var söt nog att köra med mig. Jag har svårt att komma åt rätt muskler och knät är rätt ömt efter nedturen i lördags. Fick dock bra tag i framsida lår så mjölksyran bara sprutade ur öronen i de sista repsen. Därefter fick jag hjälp att stretcha ut hamstrings ordentligt. Där ligger mycket av ontet i höger knä.

Imorgon blir det träningspremiär med en annan bästis. Jag kommer att få sällskap av juristbästisen Hanna. Det ni!

Kommentera

