Premiärträning med affärsjuristen

Ikväll var det premiär för träning med min kompis affärsjuristen. Hon och jag har varit partners in crime ända sedan vi träffades i en skidbacke för många år sedan men vi har aldrig riktigt tränat ihop. Förrän nu.

Idag blev det ett hårt mage- och ryggpass med avslutande kondition. Körde marklyft för första gången på hur länge sedan som helst och jag glömde räkna hur mycket vikt det blev till slut men jag tror att det landade runt 60 kg. Kanske inte så mycket men för att inte ha kört på några månader tycker jag det var rätt bra. Konditionen bestod av 40 min lågintensivt på crosstrainern.

När jag kom hem gjorde jag min bästa smoothie hittills. Kombon hallon och mango var en riktig hit! Jag har fryst ner färsk mango i bitar för just sådana här tillfällen och eftersom hallonen också var frysta blev det faktiskt mer sorbet än smoothie. Faktum är att den smakar lika gott som en sorbet också. Helt utan socker eller några tillsatser! Känns som en riktigt skön avslutning på onsdagen!

20110413-223112.jpg

20110413-223127.jpg

One thought on “Premiärträning med affärsjuristen

  1. Ping: Fasen vad det svider i knäna | Dåligt samvete

Kommentera

