En timmes slit i solen

Jag har tagit semester den här veckan så när Kärleken gjorde sig klar för att gå till jobbet, hoppade jag i träningskläderna och gav mig ut på en morgonpromenad innan frukost. Behöver gå av mig lite av helgens matintag (har gått upp ett helt kilo bara den här helgen!) men det var ingen solskenshistoria det här trots att den faktiska solen strålade allt den orkade.

Först strejkade Garmin, han ville inte alls hitta några satelliter och hoppade igång först efter drygt halva rundan. Sedan tänkte jag smygspringa lite men det var som om Generalen hade läst förra inlägget för han ringde imorse för att kolla läget och därmed lades det en liten damper på det. Gjorde trots det ett försök men kroppen ville inte springa så jag fick ge upp. Traskade på men fick ont i knät, en slags svidande känsla som brukar tyda på överansträning, och så återkom den gamla höftsmärtan. Det behövde jag liksom inte tyckte jag. Ovanpå det hade jag klätt mig för varmt och fick stanna och skala av mig massa kläder som jag sedan fick släpa runt på.

Trots alla motgångar/ilandsproblem skrapade jag ihop en timmes promenerande i relativt bra fart och nu är jag hemma och laddar för ett gympass senare. Har varit nere på stan och käkat en god och nyttig laxlunch på East i solen med en kompis.

Ni vet ju att jag tycker att det är tråkigt att promenera så vid ett tillfälle stannade jag och gjorde skuggbilder i solen. Man måste ju roa sig på nåt sätt…

20110418-141829.jpg

20110418-141841.jpg

20110418-141858.jpg

Kommentera

