Påskpyssel

I min familj tar vi i ordentligt när vi startar projekt. Vårt stora påskaftonspyssel blev att städa garaget. Nu bor ju jag inte här längre så jag hade inte så många pinaler där men det var lite viljornas kamp över vad som skulle kastas och vad som fick äran att vara familjeklenoder lite till. Allt bars ut på uppfarten, synades och sedan styrdes det som skulle tillbaka in i garaget med preussisk precision av lillebror. Det blev liksom dagens styrkepass.

Fast det räckte ju inte. Man måste träna nåt på riktigt också! Efter vilodagen i fredags (långfredag vet ni) behövde man ju röra lite på sig. Lillebror och jag snörde på oss de snabba skorna och gav oss ut med voffis. Först var hunden överlycklig över en promenad men när han insåg att vi hade andra planer dämpades glädjen något. För när vi kom bort till spåret kunde jag inte låta bli att börja jogga. Knäna funkade hyggligt och vi höll ett väldigt lugnt tempo i ca 6 km. Jag är nöjd över att jag klarade att jogga så långt, både med hänsyn till knäna och kondisen. Farten struntar jag i just nu.

Voffis då? Har ni någonsin sett en flatcoated retriever som inte gillar att springa? Vi fick dra honom efter oss hela vägen. Vid ett tillfälle hittade han ett vattenfyllt, lerigt dike att hoppa ner i. Mysigt! Bara att spola av hemma…

20110424-073205.jpg

2 thoughts on “Påskpyssel

Kommentera

