Ceremoni i Stadshuset

Ikväll var det alltså ceremoni i Stadshuset för alla som under 2010 tog ett SM-guld för en Stockholmsförening. Det var kanske 60 personer samlade i Prinsens sal och vissa sporter var lätta att gissa, typ 20 grabbar i likadana skjortor och slips (rugby) och tjejerna som var typ två meter långa (basket), andra var svårare. Till exempel de som vunnit i bågskytte. Hade aldrig gissat det om jag träffade dem på stan.

Det var i alla fall mycket trevligt. Idrottsborgarrådet höll ett litet tal och läste upp namnen på alla som vunnit så att vi fick komma fram och hämta en plakett. Sedan var det gruppfoto (ska leta upp det när det hamnar på the interwebz) och så en buffé på det.

Jag har verkligen saknat karategänget. Jag skrattade så jag hade ont i käkarna och alla peppade mig att komma tillbaka. Dessutom fick jag reda på att SM är senarelagt i år så då kanske det finns en chans att jag kan vara med och försvara mitt guld. Vore ascoolt!

Nu är det läggdags, startar dagen med en powerwalk med Affärsjuristen imorgon 06:30. Nedan följer några bilder jag tog med telefonen men ska som sagt leta fram lite andra bilder också.

Puss och god natt!

20110511-230619.jpg

20110511-230635.jpg

20110511-230651.jpg

20110511-230703.jpg

3 thoughts on “Ceremoni i Stadshuset

  1. Ping: Allt är bättre än noll | Dåligt samvete

Kommentera

