Eine kleine benpass

Med betoning på kleine. Nej, kvällens pass kommer inte gå till världshistorien på något sätt. Faktum är att jag länge höll överläggningar med mig själv för att slippa gå till gymmet. Jag hittade på allt möjligt för att slippa; hade jag inte lite känningar i halsen? Jo, och lite, lite ont i huvudet också, eller hur? Jag ringde till och med Kärleken för att liksom snacka mig ur det men han stod pall och beordrade mig ner till vikterna.

Kvällens pass innehöll 20 minuter förbränningsträning på trappmaskinen (eller heter det trampmaskin?) och tre övningar för benen; benpress, ett slags utfallssteg och en sjukt jobbig övning med en kettlebell som jag fått av en överenergisk PT en gång. Man ställer kulan bredvid sig, böjer på benen, plockar upp den och reser sig till stående, sätter ned den igen och hoppar 180 grader så att andra sidan står mot kulan och upprepar. Det ska helst göras i intervaller om typ en minut men jag hade ingen som tog tid så jag körde så många jag orkade innan mjölksyran helt kapade benen. Det ser lätt ut. Det ser jättetöntigt ut (en av PT:arna som jobbade med en tjej var tvungen att sticka upp huvudet bakom en maskin för att kolla vad jag höll på med). Men det är på riktigt jobbigt. Lite stretch på det och snipp, snapp, snut så var passet slut.

Hittade faktiskt en bild på PT:n som hittat på övningen med kulan. Så här ser hon ut!

20110512-210444.jpg

One thought on “Eine kleine benpass

  1. Ping: Jag har blivit svag! | Dåligt samvete

Kommentera

