Booyah! Ett ordentligt styrkepass!

Morgonträning har varit den här veckans melodi. Fyra morgonpass av fem möjliga dagar. Känner mig riktigt nöjd med det faktiskt.

Idag hade jag stämt träff med en ny bekantskap, PT-Micke på SATS Odenplan. Jag fick en PT-timme av SATS för att jag värvat Affärsjuristen till sekten. Snällt av dem! I alla fall, vi pratade lite om min träning just nu, vad jag ville uppnå och vilka svaga punkter jag hade. Efter ett lite snabbt snack kom vi fram till att överkroppen kanske var i lite dålig form. Micke bestämde sig genast för att rätta till.

Jag fick köra frivändningar, en slags kombiövning där hela kroppen var aktiverad, kettlebells, marklyft och coreövningar. Och det hann vi med på en timme! När vi var klara skakade armarna och jag var som vanligt högröd i ansiktet. Faktiskt var jag så slut att det var jobbigt att torka håret efter duschen. Gissa om jag kommer att ha träningsvärk i helgen!

Tack Micke för ett riktigt bra pass! Blev grymt sugen på att köra med PT ett tag. Det kostar ju en hel del men det kanske kan vara värt det. Vad säger ni som brukar köra med PT? Är det värt slantarna?

Micke och så en högröd jag.

20110527-140940.jpg

8 thoughts on “Booyah! Ett ordentligt styrkepass!

  1. Ja! Utan tvekan. Om det är en bra PT. De hjälper över platåer, hittar svagheter man inte visste man har, inspirerar till nya övningar och framförallt sparkar hårt i baken så att man tar ut det där lilla extra som man vet att man har men är för bekväm att ta sig till själv.

  2. Äh du ser ju inte alls röd ut!

    Och på PT frågan tycker jag definitivt att det är värt pengarna. Tränar just nu 1-2 ggr i veckan med min PT och får ny inspiration efter varje pass. Varierande och skitkul är mitt betyg

  3. Ping: Och hjälp vilken träningsvärk! | Dåligt samvete

  4. Hej!
    Kul att du tyckte att det var givande att träna med mig.
    Jag tycker desamma, det finns att jobba med och du har en sådan härlig inställning
    och kämpar glöd!
    Du vet var du hittat mig så det är bara att höra av dig.

    Mvh Micke

  5. Ping: Om Starke Adolf | Dåligt samvete

Kommentera

