En kändis i spåret

På dagens schema stod klassisk åkning och vi hoppade i underställ och pjäxor för en ny vända i tunneln. Klassisk åkning är verkligen inte min starka sida. Jag är en riktig rookie där faktiskt.

Samtidigt som vi åkte tränade också Sandra Hansson och en till från teamet United Bakeries. Hon är en av Sveriges bästa långloppsåkare och jag passade på att ta en bild. Hon berättade att hon såg oss på parkeringen igår (vi gick ut när hon gick in) och att hon trodde att vi var från finska landslaget med tanke på våra blåa kläder. Det var ju smickrande men när hon såg oss åka tror jag att den illusionen rök ;)!

I alla fall sprattlade jag mig runt hälften av gårdagens sträcka, 1,3 mil. Måste verkligen öva den klassiska tekniken till vintern.

Nu bär det av hemåt för denna gången. Sitter och svettas i solen på ett fik i Ekshärad. Längtar tillbaka till snön och minusgraderna. Det är tur att det vänder om tre veckor och går mot vinter igen! 🙂

20110603-150747.jpg

Kommentera

