Taking the heat

Förmodligen den vanligaste rubriken i bloggsverige just nu. För det ÄR varmt ute. Men lite värme kan ju inte hindra ett träningspass, eller hur? Nej, nej. När Kärleken och jag drog ut i Hagaparken i förmiddags visade kökstermometern på dryga 28 grader och när vi kom ut var det nästan helt vindstilla. I detta skulle vi nu köra ett terrängpass.

Till en början var det bara varmt men kroppen funkade fint. Pulsen gick ned mellan backintervallerna som den skulle och jag kände mig kanske inte superpigg men det var inte så farligt. Sen började värmen ta ut sin rätt och jag blev nästan illamående. Pulsen förblev rätt hög och mjölksyran kom snabbare och stannade kvar längre. Till slut fick vi jogga ned till vattnet och försöka svalka oss lite genom att plaska vatten i ansikte och på huvudet, nacken och benen. Därefter blev det promenad hem för mig men Kärleken, det monstret, fortsatte att köra ytterligare ett tag.

Jag har inte riktigt koll på exakt hur långt passet blev men en dryg halvtimme effektiv tid tror jag att jag fick ihop. Totalt var jag ute i lite drygt en timme men det var främst promenaden hem som gjorde att det tog tid. Fort gick det inte.

Imorgon ska jag antingen ge mig ut mycket tidigare på morgonen eller sent på kvällen. Mitt på dagen var inget höjdhopp. Här är en bild på Kärleken och mig efter att vi plaskat vatten. Redfaced och blöta.

20110702-171118.jpg

One thought on “Taking the heat

  1. Ping: Värmelöpning igår | Dåligt samvete

Kommentera

