Heidi testar: Gym Crossfit Nordic

Idag fick jag med mig Löparbästisen på söndagsäventyr. Vi gick till Gym Crossfit Nordic för ett prova-på-pass i just crossfit. Det är en träningsform som handlar om att hela kroppen ska träna och att man, om man gör det rätt, inte når några platåer i sin träning utan hela tiden blir starkare och att man inte till slut har några svagheter eftersom man jobbar med hela kroppen på olika sätt. Låter ju himla bra.

Himla jobbigt var vad det var! Men kul! Vi var fyra som körde vilket gjorde att instruktören, Rickard, hade tid att kolla in vår teknik ordentligt och verkligen hjälpa oss med övningarna. Vi hade fokus på ben, framför allt olika varianter av benböj och det visar sig att jag har väldiga problem med att hålla ut knäna när jag pressar upp. De liksom wobblar och det är ju inte så bra för knäna.

Överlag trivdes jag väldigt bra på Gym Nordic Fitness och jag skulle gärna börjat köra där om jag fått. Gymmet är ju ganska litet och tar bara in 180 medlemmar. Man kan ställa sig i kö men för närvarande är där 130 pers före mig. Jag har i alla fall ställt mig i kö för det ryktas om att de ska öppna en anläggning till och då kanske man har tur och får plats där!

Prova-på-passen är gratis så jag rekommenderar verkligen att ni går dit om ni vill ha ett riktigt bra träningspass med duktiga instruktörer.

Så här ser det ut, ett stort, öppet rum med några roddmaskiner och massa fri yta.

20110703-224037.jpg

20110703-224051.jpg

Ringarna tilltalade självklart en och annan klätterapa.

20110703-224213.jpgJäkligt svettig blev jag av passet! Man ser det inte så bra här men det var inte mycket som var torrt på mitt linne.

20110703-224224.jpg

2 thoughts on “Heidi testar: Gym Crossfit Nordic

  1. Kul att du testat Nordic! Jag tränar där och är toknöjd! Hög kvalitet, fantastiska trevliga människor och ett j*la drag helt enkelt. 🙂 Och det där med knäna som vill wobbla inåt känner jag igen.. ständigt samma problem.

    • Ja, jag gillade det väldigt mycket och hade joinat bums om det inte vore för att gymmet är helt fulltecknat. Tänkte gå på något prova-på-pass till, Rickard sa att jag fick gå på tre sådana innan det var stopp.

Kommentera

