Så du trodde att du var på bättringsvägen?

GLÖM DET!

Idag har det halsonda gått över i en full förkylning. Huvudet är bomull, näsan känns som en främmande del av kroppen och ögonen är trötta. Övervägde länge om jag skulle stanna kvar i sängen men en kort titt på to do-listan gjorde att det var bara att pallra sig iväg till jobbet. Som tur är, är jag nästan ensam på kontoret. Jag har bara en kollega som inte gått på semester än så riskerna att jag ska smitta ned någon är inte så stor. Han sitter dessutom rätt långt ifrån mig. Hade det varit fullt ös på kontoret hade jag inte gått hit, jag tycker att det är rätt ohyfsat att gå till jobbet om man är sjuk. Risken för att smitta ned kollegor är ju överhängande.

2 thoughts on “Så du trodde att du var på bättringsvägen?

  1. Får hoppas förkylningen går över fort nu när den brytit ut på riktigt. Krya på dig!

Kommentera

