Positionsförflyttning

Vi är kvar på västra sidan men har förflyttat oss söderut till Göteborg och vår vän Triathleten. Här ska vi åka skojiga karuseller på Liseberg och shoppa ett par nya löpardojor. Mina har nog sett sina bästa dagar.

Jag försökte mig på ett avskedspass imorse. Tänkte att jag skulle göra om samma pass som i fredags men det sket sig. Allt var fel: jag var trött och seg, kroppen ville inte röra på sig, det var sjukt varmt och pulsklockan dog efter en kilometer så jag hade inte ens siffror att pusha mig med. Jag har ett antal mentala mindgames som jag brukar använda när jag är trött och vill stanna men inget funkade. Det slutade med en powerwalk istället för löpning och jag var sur som en citron när jag kom hem. Nu har jag dock tröstätit mig glad. Först jättegod pasta på en kvarterskrog och sedan lite trevlig Hägen-Dasz. Semesterdieten håller på att ta över…

Kärleken fotade mig mitt i ett sing-a-longmoment när jag körde idag.

20110731-222700.jpg

Kommentera

