Kontrasternas afton – från gymmet till akuten

Tänkte ikväll uppdatera er på att jag varit på gymmet och gjort ett redigt träningspass. För första gången på så länge. Det skulle vara min storslagna comeback och träningen skulle äntligen, efter alldeles för lång tid, få en ordentlig plats i mitt liv.

Men som ni alla vet: högmod går före fall. Istället upptäcker jag när jag ska byta om att benet är helt svullet och fotleden dubbelt så stor som normalt. Tänker att jag haft knät lite hårt lindat och bestämmer mig för att köra mitt planerade pass; 20 min långsam cykel
för rörligheten i knät, 20 min handcykel för kondisen och 20 min för att plöja genom rehabprogrammet. Nu blev det inte så mycket med det.

Ringde istället sjukvårdsupplysningen som skickade mig vidare till närakuten som skickade mig vidare till St Göran och riktiga akuten. Och där är jag nu. Just nu väntar jag på svar på blodprover för att utesluta en blodpropp.

Det blev en kontrasternas afton, särskilt om man kollar på mina incheckningar på Facebook.

20110909-210125.jpg

20110909-210206.jpg

One thought on “Kontrasternas afton – från gymmet till akuten

Kommentera

