Sjukhuset dag 2

Jag är tillbaka på akuten för en undersökning till om blodproppen. Jag fick en kompressionsstrumpa igår kväll som tillsammans med en spruta med blodförtunnande har gjort benet mycket mer normalt utseende. Det kändes lite som ett klipp ur den tjocke professorn igår när delar av kroppen svällde upp sådär.

Som det sjukvårdsproffs jag är, har besökt akuten på samtliga orter jag bott på i mitt liv (8st), har jag med mig lektyr för den ofrånkomliga väntan. Idag ska jag plugga på lite inför skidsäsongen. Kan ju inte vara sjukisfarare så himla länge till.

Den galne professorn igår!

20110910-123102.jpg
Dagens lektyr!
20110910-123117.jpg

Kommentera

