Morgontvång

Jag känner inte riktigt igen mig själv för tillfället. I morse skulle jag ha tränat med en kollega men när jag vaknade hade jag ett sms om att han inte kunde. Det är lugnt men jag började argumentera med mig själv om jag skulle ligga kvar eller inte. WTF?! Så var det aldrig förut. Hade jag bestämt mig för att gå upp och träna gick jag upp och tränade. Visst, kanske inte superpigg men ändå. Känslan i kroppen var självklar. Nu är det mer en seghet och jag måste ge mig själv beröm för att jag går upp och går iväg. Kanske håller jag på att utveckla multipla personligeter – en soffpotatis och en träningsdåre. I sense some serious arguing with my self coming up…

I alla fall, jag sa till mig själv att det här var ju löjligt, klev upp ur sängen, strök skjortan och kom iväg. Körde ett effektivt cirkelpass med fem stationer för jobba genom hela kroppen. Utfallssteg, lyft med viktplatta över huvudet, armhävningar, plankan och kettlesvingar. Tre varv med en minuts arbete och ca 30 sek vila. Lyckades inte riktigt krama ur allt kräm i kroppen men jag är ändå nöjd med dagens insats.

20110929-092512.jpg

2 thoughts on “Morgontvång

Kommentera

