Kanelbullens dag

Alltså, man ber på söndagen ”… och inled oss icke i frestelse, utan fräls oss ifrån ondo …”. Och så tillåter han saker som Kanelbullens dag?! Det är väl ändå att inleda oss i frestelse om något!

Självklart har mitt fina jobb köpt bullar för att fira och man kan äta nästan hur många man vill i köket. Och de luktar jätte-, jättegott. Men idag känner jag mig starkare än frestelserna. Ingen kanelbulle ska husera i min mage! Jag har ju ändå varit kak- och bullfri i hela åtta dagar, det kan man ju inte sabba!

20111004-101046.jpg

3 thoughts on “Kanelbullens dag

Kommentera

